2012. augusztus 15., szerda

21. ~ Tuti ki lesz rám akadva



- Ki kéne festeni. – vetem fel az ötletemet. – De csak itt, a hálóban. – az ágyon ülve körülnézek az említett szobában.
- Miért kéne? – ráncolja homlokát Changjo.
- Nem tetszik ez a szín. Túl… unalmas. És ronda.
A falak színe a barna egyik halvány árnyalatára emlékeztet és mintha krém színnel keveredne. Borzalmas.
- Hát én nem fogok nekiállni festeni, abba biztos lehetsz. Sun Ji, nekem most el kell mennem edzésre. Este jövök. – ad egy csókot számra és egyedül hagy a nap további részében.
Ötlettől vezérelve elmegyek egy festékboltba és megveszem a nekem tetszetős színt. Nem vagyok benne biztos, hogy Changjonak tetszeni fog, de megragadom a lehetőséget, hogy nincs otthon, és kifestek.
A bútorokat középre húzom, bár az ággyal sokáig szenvedek, mire sikerül megmozdítanom. A komód se volt egy egyszerű falat, de megoldottam. Amint ezek egy helyen vannak a szoba kellős közepén, lefedem őket egy nagy, átlátszó fóliával. A padlóra újságpapírokat helyezek, hogyha esetleg lefolyna a festék, ne a szőnyeg kapjon belőle. Én magam átöltözök egy régi ruhámba, amit talán 3 évvel ezelőtt hordtam utoljára. Szerencse, hogy ezt megtartottam, pedig nemrég szanáltam a cuccaimat.
Megragadom a festő ecsetet és belemártom a friss, barackszínű festékbe. Lecsöpögtetem és nekiesek a falnak. Jól eső érzés eltűntetni azt az ocsmány színű falat.
Meglepetésemre, elég hamar készen leszek az első fallal. Közben a rádiót is bekapcsoltam, a kedvenc zenéimre meg is állok táncolni. Átmegyek a másik falra, de még hozzá se érintem a festőhengert, amikor megcsörren a telefonom. Gyors kimegyek a szobából, a kezemet beletörlöm a nadrágomba és előkeresem a készüléket.
- Haló?
- Szia Sun Ji. Ma nem érsz rá? – legjobb barátnőm van a vonalban.
- Ni Yae. Hát, attól tartok nem. Festem a hálószobát.
- Ejha. Jó kis munka. Erről jut eszembe, sikerült valamilyen állást találnod?
- Attól tartok nem. Mindenhol kerestem. És mi újság Chunjival? – érdeklődöm.
- Honnan tudsz róla? Tudtommal én nem beszéltem róla neked.
- Khöm… nem is tudom, azt hiszem Chunji említette.
- Te találtad ki, mi? Ne is tagadd.
- Jó, igen. De ne mond, hogy nem volt jó.
- Szörnyű vagy Sun Ji. És veletek minden rendben? – érdeklődi.
- Fogjuk rá.
- Nem valami meggyőző. Megint veszekedtetek?
- Dehogy. Nincs semmi baj.
- Akkor?
- Mondom semmi. – kezdem kicsit felidegesíteni magam.
- Csigavér. Amúgy meg visszatérve az állásra. Kéne már keresned valakit, mert egyre elviselhetetlenebb a főnököm. Mindenbe beleköt.
- Igyekszem, de nem könnyű. Te is igazán segíthetnél.
- 7 után? Akkor csak esti műszakokat találok.
- A szabadnapjaidon.
- Mióta elmentél még olyanom sincs.
- Feladom, akkor ne segíts.
- Bocsi Sun Ji, hidd el, keresnék én is, de egyszerűen nem tudok.
- Nem haragszom, de nekem most mennem kell, vár a festés.
- Jól van. Majd még hívj, kéne találkoznunk.
- Igen. Szia.
- Szia. – leteszi.
Visszamegyek a szobába, de mikor megpillantom Sunnyt, frászt kapok.
- SUNNY! – kiabálok rá csupa festék macskámra. – Most mit kezdjek veled te nyomi. – kapom fel. – Ejj, te sátán macskája. Most kénytelen leszek megfürdetni.
A szó hallatán is már kapálózni kezd, de nem engedem szorításomból. Beviszem őt a fürdőbe,  megeresztem a csapot és alá nyomom Sunnyt. Hangos nyávogásba fog, ki akar mászni a kagylóból, de visszatartom.
- Nem mész te sehova. – ragadom meg a törzsénél. – Megérdemled.
Kiszedem a szőréből a festéket, már amennyire sikerül, aztán becsavarom egy törcsibe. Kicsit áttörölgetem, de kiugrik a kezemből. Azonnal nyalogatni kezdi magát, hogy „megtisztítsa” bundáját.
Én visszatérek a festéshez, ügyelve, hogy véletlenül se jöjjön be Sunny a szobába. Megragadom a hengert és nekiállok lemázolni a még meg se kezdett falat. Rápillantok az órára, ami már elhagyta a 4-et is. Hihetetlen gyorsasággal telnek a percek. Észre se vettem, és eltelt 3 óra. Lassan már Changjo is hazaér, én meg még nem vagyok sehol. Úgy döntök, inkább majd rendelek kaját, mert főzni már biztos nem lesz időm. Főleg mert egy kezdőnek több is kell és sajnos még egy egyszerű halat se tudok elkészíteni szakácskönyv nélkül.
Fél óra alatt megfestem azt a falat is, így visszatérek az előzőhöz és gyorsan átmegyek rajta. Miután azzal is megvagyok, rendelek kaját és elmegyek lezuhanyozni. Kifejezetten jól esik most a hideg víz.
Megszárítkozok és felveszek egy itthoni, mégis csinosabb fazonú ruhát. Még ki is sminkelem magam, de miért, azt nem tudom. Talán izgulok amiatt, hogy mit fog szólni Changjo a szobához. Bár sikerült volna befejeznem ma…

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése