2012. július 11., szerda

2. ~ Utállak!


- A Kimchichigae  jó lesz? – kérdezi a konyhából Changjo.
- Aha. Te tudsz főzni?
- Miért? Nem látod?
- Jól van na. – kezd kicsit idegesíteni ez a bunkó stílusa.
- A macskád nem kap belőle.
- Nem is kell, neki van saját kajája. Igaz Sunny? – hasát vakargatom.
- Te kajak beszélsz is hozzá? Dilinyós vagy.
- Tudod az állatokhoz beszélni szokás, akkor is, ha nem értik meg. Miért? Te nem szoktad mondjuk egy kutyának azt mondani, hogy ül?
- Nem, mert nem volt kutyám, és amúgy is, minek mondanék neki ilyet? – egyre erősebben vágja a hagymát, mintha csak engem képzelne a helyébe.
- Oké, szerintem hagyjuk. Nem értesz az állatokhoz. – zárom le a vitát.

Megterítek, aztán Changjo az asztalhoz hozza a lábost, és mer mindkét tányérba egy keveset. Mohón belekanalazok és felhörpintem a kanállal, de ezzel sikeresen megégetem a nyelvem. Félrenyelem a levest, így Changjo kénytelen hátba veregetni, közben én nyelvemet legyezem.
- Ez hihetetlen. Hogy lehetsz ennyire béna? Ne légy mohó. A kaja megvár. – elveszi előlem a forró Kimchichigae-t és a mosogatóba dobja.
- Hééé, én még enni akarok. – kiveszem és bekapok egy falatot.
- Fúúj. Te megeszed a mosogatóból?
- Semmi baja. – rántom meg a vállam.
Megeszem az egész tányérral, aztán elmosogatok magam után.
- Te a nappaliba alszol.
- És te?
- Az ágyamba? Ne légy buta.
- Nem vagyok, de miért pont nekem kell kint aludni?
- Mert csak nem engedlek be a saját ágyamra.
- Nekem is van ágyam.
- Ja, kint a folyosón. Felőlem ott is aludhatsz.
- Valóban? Akkor azt hiszem, ott alszok. Jobb a légtér. – öltöm ki rá a nyelvem.
- Aludj. Szerintem én is jobban aludnék, ha tudnám, hogy te nem vagy a lakásomba.
Már az első nap sikerült megutálnom. Akkor mi lesz egy hétig? Ledőlök a kanapéra, felhúzom a lábaimat és megpróbálok elaludni nem túl sok sikerrel.
Talán hajnali egy lehet, de nem megy az alvás. Melegem van, a bőrülőhöz teljesen hozzáragadtam, ezért, ha megfordulok, eléggé húzza a saját bőrömet. Egyszóval nem kellemes. Sunny sem alszik még, néha jól megtapossa az arcomat is.
Úgy döntök, mégiscsak kimegyek aludni a folyosóra, bármennyire is idiótának fognak tartani. Megfogom a vékony takarómat, Sunnyt berakom a ketrecébe, hogy Changjo véletlenül se húzza le a WC-n reggel, és kitelepszek a saját ágyamra. A langyos szelő megcsap, meleg testem végre le tud hűlni. Megint felhúzom a lábaimat és elalszok.

- Sun Ji, te komolyan itt aludtál? – az ajtófélfának támaszkodva szürcsölgeti kávéját Changjo.
- Igen. Baj?
- Akkor már értem, hogy miért aludtam jól. Itt milyen volt?
- Sokkal jobb, mint bent.
- Sokan megbámultak. – kuncog. – Azt hiszik, hogy egy csöves költözött ide.
- Yaa! Úgy nézek én ki, mint egy hajléktalan?
- Ha így folytatod, úgy fogsz. Na, gyere be, készítettem neked kávét.
- Nem kell. – durcáskodom.
- Akkor megitatom azzal a döggel. – erre felpattanok és besietek, hogy aztán magamba döntsem a hideg kávét.
- Kamsa. Finom volt. – meghajolok.
- Ne nyalj nekem.
- Hééé, de én nem akarok nyalni. Nem mondhatom ki azt, amit gondolok? Örülj neki, hogy finom a kávéd.
- Senki sem kíváncsi a gondolataidra. – egyre fájóbbak a szavai.
- Azt hiszem jobb, ha elkezdek készülődni. Mennem kell dolgozni.
- Mégis hány éves vagy, hogy már dolgozol?
- 19. Te?
- 20. – krákog egyet és kisétál a lakásból.
Gyorsan összeszedem magam és elindulok a munkahelyemre. Egy kávéházban dolgozok, mint kiszolgáló és pénztáros. Igaz, nem sokat keresek vele, de ez csak egy részidős állás, csak kéne még valamit találnom mellé.
- Jó reggelt mindenkinek. – üdvözlöm a munkatársaimat.
- Sun Ji, megint késett 5 percet. – jön oda hozzám az üzletvezető kicsit se kedves arckifejezéssel.
- Elnézést, többet nem fog előfordulni. – többször is meghajolok egymás után.
- Azt erősen ajánlom, mert különben repülni fog, és teszek róla, hogy más kávéházba ne vegyék fel.
- Igenis uram. – felveszem az egyenruhámat és beállok a pult mögé.
Késő délután felé jár, a hajtás végre kezd kicsit lankadni, kifújhatom magam. Megszólal az ajtócsengő, én pedig nagyban írom a bevételt. Tuti fiúk azok, és abban is biztos vagyok, hogy többen vannak.
- Elnézést, kiszolgálna minket? – egy ismerős hang szólít meg.
Megremegek egész testemben, nem tudom, mit csináljak. Nem akarom, hogy beégessen a haverjai előtt.
- Öhm… Ni Yae? Kiszolgálnád őket? – mondom torzított hangon, még mindig a füzetemet nézve. Nem válaszol senki, ezért kénytelen vagyok felnézni. – Jó napot. Mit adhatok?
- Su… - lepődik meg Changjo. - … vagyis, egy capucchinót nekem. Ti? – néz a társaira.
- Hmm… nekem inkább teát. – szólal meg egy fiatal.
- Nekem is capucchinót. – így egy helyes gyerek.
- Akkor már nekem is. – mondja egy hosszabb hajú. Elég egzotikus külseje van, de nekem tetszik, főleg a vastag szája.
- Nekem tök nyolc. Egy kólát. – mondja egy másik.
- Én meg maradok egy eszpresszónál.
- Szóval egy kóla, egy eszpresszó, egy tea és három capucchinó ?
- Igen.
- Most szeretnének fizetni, vagy később?
- Most. – néz farkasszemet velem Changjo.
- Külön, vagy egybe? – állom tekintetét.
- Egybe.
- Összesen 27 197 won lesz. – tömött pénztárcájából elővesz három 10000 won értékű papírpénzt. Átveszem tőle és odaadom neki a visszajárót. – Foglaljanak helyet, majd kihozom. – elmennek egy asztalhoz, és ameddig elkészítem a rendeléseket, fél szemmel őket figyelem. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése