2012. július 16., hétfő

9. ~ Ez meg mi volt?



Utána szaladok, úgyse tudnék mást kitalálni, inkább megkérdezem mit vétettem.
- Changjo, mi van? Valami bánt?
- Nem. És most kérlek, hagyj magamra. – megy tovább a folyosón.
- Nem hagylak.
- Akkor se, ha ez a pár perc magány emberi szükséglet lenne? Mert most nagyon szükségem van rá.
- Nem. Tudod, sokkal egyszerűbb, ha valakinek elmeséled, mi a baj. Mintha egy tehertől szabadulnál meg.
- Én is tudom, milyen. Nem kell felvilágosítani.
- Jong Hyuuun.
- Mi az már? – végre megfordul, így szembe kerül velem.
- Mond meg, mi nyomaszt.
- Mondtam már, hogy semmi. Nem megy érted?
- Mi? – értetlenkedek.
- Nem megy a mostani tánc. – duzzogva mondja, mintha csak én tehetnék róla.
- Valami történt a fellépésen? – óvatosan vállára csúsztatom a kezemet.
- Egy kicsit megbotlottam. A többiek szerint nem is lehetett észrevenni, de én akkor is tudom, hogy elbasztam és nagy csalódást okoztam.
- Jaj ugyan már! Mindenki véthet hibákat…
- Tudom. Na látod, ezért nem akartam elmondani. Mert itt elkezdesz nekem papolni arról, hogy ilyeneket bárki elkövet meg satöbbi, de nekem nincs szükségem az ilyesféle beszélgetésekre. – lerántja magáról a kezemet, ami visszahullik mellém. Ő rákönyököl a korlátra és onnan nézi a csillagos eget.
- Hjajj… - nekidőlök a korlátnak én is, és pásztázni kezdem a felleget. – Jobban szeretsz egyedül lenni, igaz?
- Eltaláltad.
- Hagyjalak?
- Most már mindegy. Ha csöndbe tudsz maradni pár pillanatig, nekem annyi is bőven elég.
Így hát befogom, és csak csöndben nézzük az eget tovább.
- Amúgy meg, Sunny… mégse egy dög.
- Ezt most nem értem.
- Hát Sunny, a macskád. Rájöttem, hogy aranyos teremtés. – rosszul látok? Nem! Azt hiszem Changjo arcán egy mosoly bujkál.
- Ezt örömmel hallom. Szerintem Ő is kedvel téged. – lenézek a padlóra, ahol Sunny éppen Changjo lábához dörgölődzik.
- Már megint kijöttél kishaver? – felveszi a kezébe és megvakargatja a nyakánál. Én a füle között simogatom és hallgatom, ahogy édesen dorombol.
- Én, most, bemegyek. – akadozva beszélek és mutogatok a lakás felé.
- Oké, azt hiszem én is.

Lefekszem a kanapéra, hasamon Sunny fekszik és simogatom, közben pedig azon elmélkedem, hogy vajon mi a fészkes fene volt ez az előbb?
Így visszagondolva, szerintem Changjo hazudott nekem. Nem hinném, hogy azért ilyen, mert elcseszte a táncot. Tuti más az oka, hogy ilyen, de nem merek nála rákérdezni megint. És az, hogy megszerette Sunnyt, egyenesen meglepett. Utálta a macskákat és allergiás is rájuk ’elvileg’, de akkor mégis miért? Mert megbánta, hogy ő miatta szökött meg? Talán azzal, hogy Sunnynak kedveskedik, nekem akar? Megőrjít!
Hiába próbálok elaludni, nem megy. Összevissza forgolódok, a gondolataim kergetnek, sőt, egyre több kérdés merül fel bennem.
Addig szenvedek, míg végül a fáradtságtól dőlök ki.

- Kész a kávéd. Ma Chunji jön érted délután ötre és elvisz vacsorázni. – halál nyugodtan beszél hozzám Changjo, ezzel felébresztve.
- Muszáj volt felébresztened?
- Igen, mert el kell mennem, és nem szeretném, ha megint nyitva hagynád az ajtót. –a kezembe nyomja a bögre kávémat és egy újságot. – Ha esetleg érdekelnének a hírek.
Elfogadom tőle, szétnyitom és gyorsan átfutom a főbb híreket. Semmi érdekeset nem találok benne. Vagy…
- Hé, Changjo?
- Hm?
- Mikor lesz ez? – bökök egy hirdetésre.
- Mi ez?
- A városba több banda is ad koncertet. Ti nem?
- Nem. Mi most a comebackre gyúrunk. Nem lenne időnk elmenni rá.
- Hmm… Kár. Nem mennénk el rá megnézni? – úristen, én most konkrétan elhívtam randizni?
Megrántja a vállát. – Még meglátom, de szerintem menj inkább Chunjival. Őt jobban érdekli az ilyen.
- Na, gyere már! Jó lesz. – megragadom a kezénél fogva és lefelé rángatom.
- Eressz el.
- Eleresztelek, ha eljössz velem. –alkudozom.
- Jó, legyen, meggyőztél. – elengedem.
- Juppíí. Akkor holnap este 7kor?
- Okés. Én most megyek próbálni. Vigyázz a lakásra. – amint bezárja a bejáratit, elkezdek ugrándozni és sikonyálni. – Ez az Sunny! – felkapom és vele együtt forgok párat. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése